Qui som - Observatori de la mobilitat a Catalunya (OMC)
Qui som
L’Observatori de la Mobilitat de Catalunya (OMC) és un instrument per a l'avaluació de les eines de planificació de la mobilitat i per a l'anàlisi dels efectes que aquests poden produir quan s'apliquen. L'Observatori neix fruit dels requeriments de la Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, i de la Llei 21/2015, del 29 de juliol, de finançament del sistema de transport públic de Catalunya.
L'OMC està inscrit en l'àmbit d'actuació del departament competent en matèria de transports i mobilitat i es configura com un instrument de recollida i difusió de la informació més rellevant en matèria de mobilitat i del seu grau de sostenibilitat. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona, per encàrrec de la Generalitat de Catalunya, duu a terme les tasques de gestió del portal web (www.omc.cat).
Els instruments de planificació que permet avaluar i fer el seguiment de l'OMC són:
1. Les Directrius nacionals de mobilitat.
2. Els plans directors de mobilitat: Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona (amb llur programa d'inversions i pla de serveis).
3. Els plans específics.
4. Els plans de mobilitat urbana.
Les dades que recull l'OMC són públiques i figuren agregades per a Catalunya i agrupades pels àmbits territorials definits en les Directrius nacionals de mobilitat, així com d'altres àmbits de la planificació de les diferents administracions públiques competents, alhora que quan està disponible la dada es mostra per municipi.
Les dades recollides es refereixen als objectius quantitatius i qualitatius, als indicadors de mobilitat, als serveis públics de transport, als cmoptes del transport i a les informacions ja disponibles en altres observatoris o organismes integrants del Sistema Estadístic de Catalunya.
L'OMC alhora actua com a mecanisme de seguiment comptable dels operadors per a garantir el control, la supervisió i el seguiment continuat dels recursos, assegurant així la transparència i l'ús eficient. La informació econòmica i comptable inclou les dades sobre els actius i l'estat de dotació de les amortitzacions per a cada servei. A més, permet conèixer l'origen dels fons de totes les aportacions públiques i tarifàries i les despeses del sistema, assegurant que es compleix les disposicions que indica la Llei 21/2015, del 29 de juliol, de finançament del sistema de transport públic de Catalunya.
L'OMC està inscrit en l'àmbit d'actuació del departament competent en matèria de transports i mobilitat i es configura com un instrument de recollida i difusió de la informació més rellevant en matèria de mobilitat i del seu grau de sostenibilitat. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona, per encàrrec de la Generalitat de Catalunya, duu a terme les tasques de gestió del portal web (www.omc.cat).
Els instruments de planificació que permet avaluar i fer el seguiment de l'OMC són:
1. Les Directrius nacionals de mobilitat.
2. Els plans directors de mobilitat: Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona (amb llur programa d'inversions i pla de serveis).
3. Els plans específics.
4. Els plans de mobilitat urbana.
Les dades que recull l'OMC són públiques i figuren agregades per a Catalunya i agrupades pels àmbits territorials definits en les Directrius nacionals de mobilitat, així com d'altres àmbits de la planificació de les diferents administracions públiques competents, alhora que quan està disponible la dada es mostra per municipi.
Les dades recollides es refereixen als objectius quantitatius i qualitatius, als indicadors de mobilitat, als serveis públics de transport, als cmoptes del transport i a les informacions ja disponibles en altres observatoris o organismes integrants del Sistema Estadístic de Catalunya.
L'OMC alhora actua com a mecanisme de seguiment comptable dels operadors per a garantir el control, la supervisió i el seguiment continuat dels recursos, assegurant així la transparència i l'ús eficient. La informació econòmica i comptable inclou les dades sobre els actius i l'estat de dotació de les amortitzacions per a cada servei. A més, permet conèixer l'origen dels fons de totes les aportacions públiques i tarifàries i les despeses del sistema, assegurant que es compleix les disposicions que indica la Llei 21/2015, del 29 de juliol, de finançament del sistema de transport públic de Catalunya.