Accessibilitat
Accessibilitat
L'Autoritat del Transport Metropolità s'ha compromès a fer accessible el seu lloc web d'acord amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic. Aquest lloc web aplica els requisits de la Norma UNE-EN 301549:2020, tenint en compte les excepcions del RD 1112/2018.
Aquest lloc web és parcialment conforme amb el RD 1112/2018 a causa de les excepcions i la falta de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.
Contingut no accessible
El contingut que es recull a continuació no és accessible per les següents raons:
Falta de conformitat amb el RD 1112/2018:
- Hi ha contingut no textual amb una alternativa textual inadequada a les pàgines avaluades. [requisit número 9.1.1.1 Contingut no textual, de UNE-EN 301549:2020].
- Hi ha una jerarquia d'encabezats incorrecta, salts en la jerarquia d'encabezats i redundància d'encabeçats del mateix nivell a les pàgines avaluades. [requisit número 9.1.3.1 Informació i relacions, de UNE-EN 301549:2020]
- S'utilitza el color com a únic element informatiu. [requisit número 9.1.4.1 Ús del color, de UNE-EN 301549:2020].
- Hi ha falta de contrast al menú T-mobilitat [requisits números 9.1.4.3 Contraste mínim textual de UNE-EN 301549:2020]
- Hi ha imatges de text sense la informació alternativa correcta a les pàgines avaluades [requisit 9.1.4.5 Imatges de text de UNE- EN 301549:2020]
- No s'avisa a l'usuari que alguns enllaços s'obren en una finestra nova (per exemple, xarxes socials) [requisit 9.2.4. 4 Propòsit dels enllaços de UNE- EN 301549:2020]
- En aquest criteri no es tenen en compte les preferències de configuració de l'usuari, ja que hi ha elements en un idioma diferent al predeterminat per la persona usuària. [requisit 9.3.1.2 Idioma de les parts de UNE-EN 301549:2020]
Càrrega desproporcionada
- No aplica.
El contingut no entra dins del l'àmbit de la legislació aplicable
- Podrien existir fitxers ofimàtics en PDF o altres formats publicats abans del 12 de març de 2024 que no compleixin en la seva totalitat tots els requisits d'accessibilitat. Tot i que s'ha procurat que la majoria d'ells sí que els compleixin.
La present declaració va ser preparada el 12 de març de 2024.
El mètode emprat per preparar la declaració ha estat realitzar una auditoria d'accessibilitat amb la metodologia UNE 170001-2:2007.
Pot realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 9.2.a) del RD 1112/2018) com ara:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web.
- Transmetre altres dificultats d'accés al contingut.
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat del lloc web.
A través del següent formulari de contacte o trucant al telèfon 933 620 020
Pot presentar:
-
Una queixa relativa al compliment dels requisits del RD 1112/2018 o
-
Una sol·licitud d'informació accessible relativa a:
-
Continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del RD 1112/2018 segons el que estableix l'article 3, apartat 4.
-
Continguts que estan exempts del compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.
A la sol·licitud d'informació accessible, s'ha de concretar, amb tota claredat, els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.
A través de la Instància Genèrica de la Seu electrònica del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, així com del rest de les opcions recollides en la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les comunicacions, queixes i sol·licituds d'informació accessible seran rebudes i tractades per la Secretaria General d'Administració Digital.
Procediment d'aplicació
Si una vegada realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits contemplats en l'article 12.5, la persona interessada podrà iniciar una reclamació.
Igualment es podrà iniciar una reclamació en el cas que hagi transcorregut el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.
La reclamació pot ser presentada a través de la Instància Genèrica de la Seu electrònica del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, així com en el rest de les opcions recollides en la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les reclamacions seran rebudes i tractades per la Subdirecció General d'Inspecció de Serveis del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.
- Situació de compliment actual: 8,3/10
- Darrera auditoria: març de 2024
Descarrega l'Informe de Revisió de l'Accessibilitat (IRA) del web atm.cat (tipus de fitxer: xlsx)