Caducitat i bescanvi de títols

error_outline Avís - Tarifes 2024, caducitats i bescanvis

Tots els títols comprats entre l'1 de gener de 2023 i el 14 de gener de 2024 caducaran el 30 d'abril de 2024 i no es podran bescanviar per títols de 2024, siguin estrenats o sense estrenar.

Es mantindran els descomptes dels abonaments amb la mateixa reducció del 50% a tots els abonaments: T-usual, T-jove, títols FM/FN, T-usual bonificada per a persones en situació d’atur i els packs Berguedà i Ripollès.

Veure

Caducitat i bescanvi de títols integrats

Caducitat dels títols

Els títols comprats entre l'1 de gener de 2023 i el 14 de gener de 2024 (ambdós inclosos) caduquen el 30 d'abril de 2024.

La targeta T-16 i la targeta T-verda tenen la seva pròpia caducitat.

No es bescanviaran títols amb tarifes 2023 (aquells comprats entre l'1 gener 2023 i el 14 gener 2024) per títols de 2024.

Bescanvi de títols magnètics

Només es bescanvien els títols magnètics que no siguin operatius com a conseqüència d’un mal funcionament de les màquines de validació. 

En canvi, no donen dret a un bescanvi ni a una compensació:

  • Les targetes malmeses per la persona usuària.
  • Les targetes caducades, utilitzades o sense utilitzar.
  • Les targetes vigents i utilitzades de manera parcial.
  • La pèrdua o sostracció d’una targeta (incloent-hi les personalitzades).

Aquests bescanvis es poden fer a l'interior de les estacions de metro, ferrocarrils o tren a través del personal d'atenció i informació. En el cas d'un autobús, serà el mateix conductor/a.

  • Si el suport deixa de funcionar, en pots aconseguir un duplicat amb els títols que conté en qualsevol dels punts presencials de la xarxa que prestin aquest servei. Aquest duplicat, considerat com un bescanvi, és gratuït sempre que el suport deixi de funcionar per causes alienes a la persona usuària i estigui en garantia. Si el suport no està en garantia o l’ha malmès la persona usuària, caldrà pagar-lo de nou. Els títols que conté el suport espatllat, però, es traspassen de manera gratuïta al nou suport.

    I si no funcionen les màquines validadores o els passos de validació? 
     
    Si es tracta d'una estació ferroviària, primer de tot, prova en diferents passos. En cas que cap funcioni, contacta amb el personal d'estació perquè t'ajudin. Si no trobes cap agent d'estació disponible, pots contactar a través de l'intèrfon i transmetre el teu problema.
     
    En el cas d'un autobús, contacta amb conductor/a, i t'oferirà una alternativa com ara un bitllet d'incidència.

    També tens l'opció de fer bescanvis presencialment al Centre d’atenció i informació T-mobilitat sense necessitat de cita prèvia (Avinguda de la Granvia de l’Hospitalet, 16-20 de l’Hospitalet de Llobregat)