Realitzar enquestes al comerç per conèixer la DUM a nivell local

Realitzar enquestes al comerç per conèixer la DUM a nivell local

<p>Diferents administracions públiques consideren important l'aportar dades i coneixement del sector a les administracions locals, empreses, comerciants i agents implicats en el comerç de proximitat i el comerç on line.</p> <p>La generació de coneixement, i en concret el relacionat amb la demanda, es considera un instrument indispensable per desenvolupar i adaptar les polítiques sectorials actuals. L’anàlisi dels hàbits de consum i compra, en perspectiva temporal, és un baròmetre dels impactes dels potencials canvis en les polítiques del sector i de la percepció del consumidor final.</p> <p>És per aquest motiu que es poden realitzar&nbsp;enquestes als establiments comercials d'un àmbit concret,&nbsp;per tal de conèixer la mobilitat generada per la distribució urbana de mercaderies.</p> <p>Un exemples de qüestions a preguntar a l'enquesta serien: a quin sector pertany l'establiment; amb quina freqüència i horari reps la mercaderia; quina tipologia de vehicles et porten la mercaderia; quina durada té aquesta tasca; a quina distància hi ha una zona de CiD i si aquesta és pública o privada; disposes de consignes a l'establiment; ets un punt de conveniència per a entregues de compres de comerç electrònic; tens tenda on line? fas tu el repartiment?.</p> <p>Hi ha d'altres preguntes d'opinió sobre la predisposició a diferents accions, com ara: estaries disposat a pagar un suplement per rebre la mercaderia amb vehicles sostenibles i minimitzar així l'impacte ambiental que genera&nbsp;el transport?; estaries disposat a recollir part i/o la totalitat de la mercaderia en un punt d'entrega proper?; estaries disposat en rebre la mercaderia en hores vall i/o un horari nocturn (motius).</p>

Diferents administracions públiques consideren important l'aportar dades i coneixement del sector a les administracions locals, empreses, comerciants i agents implicats en el comerç de proximitat i el comerç on line.

La generació de coneixement, i en concret el relacionat amb la demanda, es considera un instrument indispensable per desenvolupar i adaptar les polítiques sectorials actuals. L’anàlisi dels hàbits de consum i compra, en perspectiva temporal, és un baròmetre dels impactes dels potencials canvis en les polítiques del sector i de la percepció del consumidor final.

És per aquest motiu que es poden realitzar enquestes als establiments comercials d'un àmbit concret, per tal de conèixer la mobilitat generada per la distribució urbana de mercaderies.

Un exemples de qüestions a preguntar a l'enquesta serien: a quin sector pertany l'establiment; amb quina freqüència i horari reps la mercaderia; quina tipologia de vehicles et porten la mercaderia; quina durada té aquesta tasca; a quina distància hi ha una zona de CiD i si aquesta és pública o privada; disposes de consignes a l'establiment; ets un punt de conveniència per a entregues de compres de comerç electrònic; tens tenda on line? fas tu el repartiment?.

Hi ha d'altres preguntes d'opinió sobre la predisposició a diferents accions, com ara: estaries disposat a pagar un suplement per rebre la mercaderia amb vehicles sostenibles i minimitzar així l'impacte ambiental que genera el transport?; estaries disposat a recollir part i/o la totalitat de la mercaderia en un punt d'entrega proper?; estaries disposat en rebre la mercaderia en hores vall i/o un horari nocturn (motius).

Viabilitat d’implementació: Molt alta

Pes de cada factor en el moment de tirar endavant la mesura

Baix Mig Alt

Atributs de la mesura

Estratègia logística B2B B2C Mesures reguladores

Agents implicats en la posada en marxa

Administració local Administració supramunicipal Establiment receptor mercaderia Establiment que envia mercaderia Distribuïdor minorista Distribuïdor majorista

Àmbit geogràfic on aplicar la mesura

Alta densitat del sector terciari Baixa densitat del sector terciari

Mode de transport

No aplica

Compatibilitat entre altres mesures