<p>Molts nous mètodes de transport, com ara <strong>vehicles autònoms</strong> i <strong>drons</strong>, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir <strong>costos de lliurament mes baixos</strong>. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una persona física realitzant la entrega (Joerss et al., 2016).</p>
<p>S'espera que X2C sigui el <strong>futur del lliurament</strong> i suposarà una pressió important per a les <strong>empreses de transport tradicional</strong>, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara. A mesura que <strong>augmenta l’impuls al lliurament a domicili</strong>, la <strong>necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant</strong>.</p>
<p>Els <strong>droids de transport</strong> són vehicles <strong>autònoms</strong> reduïts, de mida lleugerament superior a la d’un paquet mitjà, creats per a fer <strong>lliuraments porta a porta</strong>. Estan creats per a utilitzar la vorera més que la calçada per al transport a destí. El motiu pel qual utilitzen aquest espai són les seves reduïdes dimensions i la seva lenta velocitat, que va de 5 a 10 quilòmetres per hora. </p>
<p>Tanmateix, aquest mètode afronta diversos reptes, inclosos, entre d'altres, els següents: <strong>condicions atmosfèriques</strong>, <strong>límits de càrrega</strong> i <strong>problemes de privadesa</strong> de sobrevolar cases a poca distància. A causa d’aquests desafiaments, els drons poden no ser tan factibles a llarga distància com creuen algunes persones. Un mètode a curt termini per superar aquests reptes seria utilitzar un <strong>vehicle autònom amb drons de lliurament com a manipuladors de paquets</strong>. Les empreses privades i els serveis públics estan començant a provar droids pels possibles beneficis en els seus lliuraments. Tot i que necessiten supervisió, permetrien un gran estalvi de treballadors.</p>
<p>Els impulsors han apuntat que amb <strong>un sol supervisor es podrien gestionar entre 50 i 100 droids</strong>. Els robots naveguen utilitzant una barreja de senyals de geolocalització i reconeixement visual de l’entorn mitjançant múltiples càmeres. En punts en què s’encallin o no sàpiguen quin camí seguir, un operador remot prendria el control del robot a distància.</p>
Molts nous mètodes de transport, com ara vehicles autònoms i drons, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir costos de lliurament mes baixos. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una persona física realitzant la entrega (Joerss et al., 2016).
S'espera que X2C sigui el futur del lliurament i suposarà una pressió important per a les empreses de transport tradicional, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara. A mesura que augmenta l’impuls al lliurament a domicili, la necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant.
Els droids de transport són vehicles autònoms reduïts, de mida lleugerament superior a la d’un paquet mitjà, creats per a fer lliuraments porta a porta. Estan creats per a utilitzar la vorera més que la calçada per al transport a destí. El motiu pel qual utilitzen aquest espai són les seves reduïdes dimensions i la seva lenta velocitat, que va de 5 a 10 quilòmetres per hora.
Tanmateix, aquest mètode afronta diversos reptes, inclosos, entre d'altres, els següents: condicions atmosfèriques, límits de càrrega i problemes de privadesa de sobrevolar cases a poca distància. A causa d’aquests desafiaments, els drons poden no ser tan factibles a llarga distància com creuen algunes persones. Un mètode a curt termini per superar aquests reptes seria utilitzar un vehicle autònom amb drons de lliurament com a manipuladors de paquets. Les empreses privades i els serveis públics estan començant a provar droids pels possibles beneficis en els seus lliuraments. Tot i que necessiten supervisió, permetrien un gran estalvi de treballadors.
Els impulsors han apuntat que amb un sol supervisor es podrien gestionar entre 50 i 100 droids. Els robots naveguen utilitzant una barreja de senyals de geolocalització i reconeixement visual de l’entorn mitjançant múltiples càmeres. En punts en què s’encallin o no sàpiguen quin camí seguir, un operador remot prendria el control del robot a distància.
Viabilitat d’implementació: Baixa
Pes de cada factor en el moment de tirar endavant la mesura
Baix
Mig
Alt
Atributs de la mesura
Mitjà de transport
Prestació del servei
Promoció i/o subvenció pública
Regulació, normativa i legislació
B2B
B2C
Agents implicats en la posada en marxa
Administració local
Administració supramunicipal
Establiment receptor mercaderia
Establiment que envia mercaderia
Transportista
Distribuïdor minorista
Distribuïdor majorista
Àmbit geogràfic on aplicar la mesura
Alta densitat de població
Baixa densitat de població
Alta densitat del sector terciari
Baixa densitat del sector terciari
Mode de transport
Droids
Compatibilitat entre altres mesures