El transport públic metropolità ha invertit més de 45 milions d'euros en mesures anti-covid

El transport públic metropolità ha invertit més de 45 milions d'euros en mesures anti-covid

Contingut actualitzat el

• Sota la premissa "El transport públic és l'alternativa més segura per moure's per Barcelona", La Vanguardia va organitzar una taula rodona amb la participació de Pere Torres, director de l’ATM.

Caputra de pantalla del Debat telemàtic organitzat per La Vanguardia
Caputra de pantalla del Debat telemàtic organitzat per La Vanguardia ATM
Comparteix aquest contingut:

  • Torres va posar en valor que l'any 2020 la xarxa de transport públic ha mantingut l'oferta en tot moment i que ha fet una inversió extra en mesures de protecció.
  • La conclusió d’aquesta trobada celebrada el passat 12 de febrer és que els desplaçaments en metros, trens, autobusos i tramvies són segurs.

Fa prop d’un any es va declarar l’estat d’alarma per la pandèmia covid-19, des del primer moment totes les administracions competents i els operadors de transport públic s’han coordinat a través de l’ATM, per donar una resposta homogènia en l'adopció de mesures de protecció i en la prestació del servei.

En el marc del debat “El transport públic és l’alternativa més segura per moure’s per Barcelona” que va promoure La Vanguardia el passat 12 de febrer, Pere Torres, director general de l’ATM, va explicar que el passat 12 de març de 2020 es va crear el comitè d'emergència específic, un grup de coordinació format per l'ATM, les administracions consorciades i els operadors de transport públic. En absoluta coordinació amb el Departament de Salut i els Mossos d'Esquadra s’ha estat treballant activament per definir primer, i complir després, les mesures i condicions de servei del transport públic.

Pere Torres ha afirmat que s’ha fet un esforç molt rigorós per reduir el risc de contagi, ja que s’han invertit més de 45 M d'euros extres en mesures anti-covid l’any 2020. A més s’ha assegurat el manteniment de l’oferta, tot i la gran reducció de la demanda, per tal d’evitar aglomeracions i millorar el confort de les persones usuàries.

En relació a la caiguda de la demanda, el director de l’ATM l’atribueix a les restriccions de mobilitat, la davallada de l'activitat econòmica i la conseqüent reducció del nombre de desplaçaments, admetent també una part de prevenció a l’hora d’utilitzar el transport públic. Per això, considera necessari donar informació creïble i transparent sobre el baix risc relatiu de contagi que comporta moure’s amb metro, tren, autobús o tramvia.

Tots els ponents participants a la taula van convenir que gràcies als protocols seguits i a l’aplicació de mesures de prevenció, la xarxa es situa com a servei essencial per a la nostra societat i com a sistema segur per moure’s, tant per a les persones, com pel que fa a la salut del planeta.

Enric Serra, director adjunt de La Vanguardia, va exercir d'amfitrió i de moderador del debat que va comptar amb la participació de Rosa Alarcón, presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Font, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Isaías Táboas, president de Renfe, Dolors Clavell, vicepresidenta de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic i el Dr. Antoni Trilla, Cap de servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l'Hospital Clínic de Barcelona.

Recupera el debat aquí.

Documents relacionats