Es connecta l’últim tram de via de la fase 1 de les obres de connexió del tramvia per la Diagonal

Es connecta l’últim tram de via de la fase 1 de les obres de connexió del tramvia per la Diagonal

Contingut actualitzat el

ATM
Comparteix aquest contingut:

  • La soldadura dels carrils feta a la cruïlla de l’av. Diagonal amb el carrer Bailèn completa una gran part de l’estructura tramviària construïda i dona prova del bon ritme dels treballs 
  • La fase 1 de les obres d’infraestructura de la connexió del tramvia estan al 70% d’execució 
  • Les obres d’urbanització  ja es troben executades en un 85% i es treballa amb l’objectiu de completar les últimes tasques de connexió de serveis, pavimentació, asfaltat i acabats

Barcelona, 9 de novembre.- Aquest dijous, 9 de novembre s’ha produït l'última soldadura dels carrils de la fase 1 de les obres de connexió dels tramvies per l’avinguda Diagonal de Barcelona entre Plaça de Les Glòries i la Plaça Mossèn Jacint Verdaguer i que permet donar continuïtat a la major part de l’estructura de les noves vies per on circularà el tramvia. 

Aquesta unió dels carrils de rodolament ha tingut lloc a la confluència de Diagonal amb el carrer Bailèn, a pocs metres de la futura parada de Verdaguer, punt de destí dels prop de 2 km del nou recorregut construït des de Glòries i que permetrà connectar a través de la T4 les línies del Trambesòs cap al centre de la ciutat.
Pel que fa a la implantació de l’anomenat tercer carril, que soterra la catenària i alimenta el tramvia  exclusivament al seu pas de forma contínua i segura, està previst que acabi la seva instal·lació al febrer de 2024.


S’han executat el 70% de les obres d’infraestructura de la fase 1

Es tracta d'una fita rellevant, que dóna bona prova del bon ritme dels treballs per unir les dues xarxes tramviàries pel mig de la ciutat, i que actualment s'han executat ja el 70% de la seva primera fase, a nivell d’infraestructura tramviària. 

Recentment, també s’ha completat amb èxit el nou tram de traçat construït a Glòries, davant del Museu del Disseny HUB Barcelona, una altra de les fites més importants de les obres i que preveu, amb la nova parada de la plaça, esdevenir un gran intercanviador de transport públic.
Les quatre futures parades que entraran en servei Glòries, Monumental, Sicília i Verdaguer ja tenen totes les marquesines instal·lades.
 


 

Les obres d’urbanització ja arriben al 85% d’execució 

Les obres d’urbanització de l’avinguda Diagonal i de la plaça de les Glòries (àmbit Canòpia) es troben molt avançades. Les voreres costat mar de l’avinguda Diagonal, entre el carrer de la Marina i el passeig de Sant Joan, ja es troben executades i només resta dur a terme les connexions de serveis pendents (enllumenat, reg, semaforització i fibra òptica). Pel que respecta a les voreres del costat muntanya, s’hi està treballant a ple rendiment i amb alguns trams ja finalitzats. Així mateix, ja s’han executat les calçades on, a dia d’avui, resta afegir-hi la darrera capa d’asfaltat, la capa de rodament, prèvia a l’obertura al trànsit.  

La urbanització de l’avinguda Diagonal, entre el carrer de la Marina i el carrer de los Castillejos, també es troba en plena activitat i amb alguns trams ja finalitzats. En aquest àmbit s’han de dur a terme els treballs d’aglomerat, tant a les calçades laterals com al passeig central. 

En paral·lel, ja s’han instal·lat els nous fanals al llarg de l’avinguda Diagonal, així com la nova semaforització. Els treballs de desviament de serveis afectats (llum, aigua i gas) es troben en la seva fase final.  

Finalment, a la zona de la plaça de les Glòries (àmbit Canòpia) s’està treballant amb tasques de pavimentació al costat del carrer de los Castillejos. A l’entorn del DHUB, els treballs segueixen avançant de manera coordinada amb les tasques d’estructura del nou vestíbul. 

 

Una obra amb múltiples beneficis

En conjunt el  nou tram per la l’avinguda Diagonal connectarà amb 7 minuts Glòries i Verdaguer, i enllaçarà el tramvia amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB. D’aquesta manera, incrementarà la cobertura urbana i metropolitana del transport públic aportant fins a 19.000 viatgers addicionals en aquest mode de transport.

En paral·lel, la ciutat de Barcelona guanyarà nous espais per la ciutadania transformant una de les seves avingudes més emblemàtiques. La connexió del tramvia suposa una oportunitat per redissenyar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà basat en una mobilitat sostenible que prioritzi els vianants, les bicicletes i el transport públic, amb l’objectiu de construir una ciutat més saludable, equitativa i sostenible per a tothom.


 

Documents relacionats