L’ATM presenta la T-mobilitat a l’estand de la Generalitat de l’Smart City Expo World Congress de Barcelona 2022

L’ATM presenta la T-mobilitat a l’estand de la Generalitat de l’Smart City Expo World Congress de Barcelona 2022

Contingut actualitzat el

El sistema de validació sense contacte compta actualment ja amb més de 440.000 usuaris donats d’alta i el total de validacions acumulades al sistema supera els 51 milions, un 63% de les quals, amb el títol més emprat, la T-usual.

Presentació de la T-mobilitat a l'SCEWC 2022 ATM
Comparteix aquest contingut:

  • El sistema de validació sense contacte compta actualment ja amb més de 440.000 usuaris donats d’alta i el total de validacions acumulades al sistema supera els 51 milions, un 63% de les quals, amb el títol més emprat, la T-usual.
     
  • El director de l’àrea de T-mobilitat de l’ATM, Ramon Bacardí, juntament amb part del seu equip, han exposat -en el marc del congrés- l’estat actual del sistema de validació sense contacte, els seus objectius i el seu futur més immediat
     
  • Vídeo de la presentació sencer


Barcelona, 18 novembre.- L’ATM ha presentat aquest dijous 17 de novembre la T-mobilitat, a l’Smart City Expo World Congress. L’estand de la Generalitat de Catalunya present dins el congrés celebrat a la Fira de Barcelona ha estat l’escenari on el director de l’àrea de T-mobilitat de l’ATM, Ramon Bacardí, i integrants del seu equip, han explicat l’evolució, el funcionament, l’estat de la implantació actual i el futur immediat del projecte de validació sense contacte.

Bacardí ha fet un repàs a l’actual implantació del projecte, que actualment compta ja amb més de 440.000 usuaris donats d’alta arreu de l’àrea de Barcelona i el total de validacions acumulades al sistema supera els 51 milions, un 63% de les quals, amb el títol més emprat, la T-usual.

El mateix Bacardí també ha recordat els objectius principals del projecte, com el de possibilitar altres serveis de mobilitat en una sola plataforma cap a un model MaaS (Mobility as a Service) o comptar amb una tecnologia amb seguretat extrem-extrem del transport públic, ajudant alhora a reduir el canvi climàtic. Una altra de les finalitats clau de la T-mobilitat, -ha explicat Bacardí- és el fet de comptar amb un sistema únic digitalitzat, multiusuari, multioperador i multiterritori.

Desplegament actual del sistema T-mobilitat

Pel que fa a la implantació del nou sistema als operadors, des del passat mes de setembre de 2022, tots els operadors ferroviaris (TMB, FGC, Rodalies i TRAM) tenen ja implantada el 100% de la T-mobilitat als seus vehicles que circulen per les sis corones tarifàries.

Actualment, el projecte es troba en la seva fase final de desplegament a l’àrea de Barcelona, amb la integració dels darrers operadors de bus embarcat, que presten serveis urbans i interurbans. La previsió és que el gener de 2023, la T-mobilitat estigui integrada en el 100% dela xarxa de transport públic de l’àrea de Barcelona, per, posteriorment, fer-ho extensiu a la resta del territori català al llarg de l’any 2024.

Es pot consultar al web de la T-mobilitat l’ampliació territorial del sistema.

Noves etapes després de la T-mobilitat; model quilomètric mixt a tota Catalunya i compatibilitat amb targeta bancària.

Sílvia Roig-Serra, adjunta a direcció de l'àrea T-mobilitat, ha posat en relleu tres ambiciosos projectes que es duran a terme en els propers anys; projectes que gràcies a tenir la T-mobilitat en servei es podran dur a terme de millor manera. Per tots ells, es disposa de subvenció de fons europeus, els fons REACT i fons MRR. En primer lloc, l’extensió de la T-mobilitat a tota Catalunya; a l'àrea de Lleida, Girona i del Camp de Tarragona –extensió que desplega el Departament de Territori-; en segon lloc, el desenvolupament de la solució tecnològica que permeti accedir al transport públic amb la targeta bancària, iniciant l’activitat només amb el bitllet senzill i per últim, el disseny d’un nou model d’integració tarifari transversal per tot Catalunya, aplicant un model de sistema quilomètric mixt (tarifa quilomètrica i zonal).

Els centres operatius i d’atenció de la T-mobilitat; el CGIT i el CAI

D’altra banda, la presentació també ha comptat amb l’exposició del funcionament dels dos centres operatius i d’atenció de la T-mobilitat de l'ATM de Barcelona; el Centre de Gestió de la Informació del Transport de Catalunya de l'ATM, (CGIT) i el Centre d’Atenció i Informació (CAI), coodirigit per l’ATM i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Al seu torn, Guillem Vall, responsable del CGIT, ha explicat el funcionament del centre com a integrador, ròtula comunicativa i font de difusió, remarcant el seu objectiu principal: esdevenir el principal HUB d’informació del transport públic de Catalunya.

Per la seva part, la coordinadora del CAI, Sònia Gómez, ha recordat la principal finalitat del centre; assegurar que la informació està disponible de manera transversal en tots els canals d’atenció dels operadors i administracions, sempre amb l’objectiu de simplificar processos i millora mitjançant l’escolta activa de la persona usuària.

Video Relacionat

Documents relacionats