L'ATM renova, millorant-ne les condicions, el contracte d'arrendament de 50 trens que operen al metro de Barcelona

L'ATM renova, millorant-ne les condicions, el contracte d'arrendament de 50 trens que operen al metro de Barcelona

Contingut actualitzat el

L’operació prorroga 7 anys el termini d’arrendament i comportarà un estalvi de prop de 8 milions d’euros.

Comparteix aquest contingut:

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va signar amb la societat Arrendadora Ferroviària, S.A. (AFSA) un contracte d’arrendament de 50 trens fabricats per Alstom, entre els anys 2004 i 2008, amb la intenció inicial que circulessin per la nova línia 9 del metro de Barcelona. L’endarreriment de la mateixa juntament amb la necessitat de nous trens a altres línies de la xarxa del metro de Barcelona i la seva àrea metropolitana, va fer que aquests 50 trens actualment circulin repartits entre les línies L2 (22 trens), L4 (8 trens) i L9 (20 trens). El contracte inicial contemplava un arrendament fins a l’any 2024, però l’ATM també es reservava l’opció d’estendre el contracte d’arrendament 7 anys més fins a l’any 2031.

Les condicions econòmiques de l’extensió ja estaven pactades al contracte inicial, però l’ATM ha analitzat diferents alternatives per reduir el cost de l’esmentada opció d’extensió. Així, ATM, amb la col·laboració de BDO com a assessor financer, ha negociat amb la societat arrendadora, els seus accionistes (Institut Català de Finances i CaixaBank) i Alstom una sèrie de mesures per tal de reduir el cost del nou contracte d’arrendament. La positiva col·laboració de totes les parts ha fet que el nou contracte d’arrendament, amb un cost previst d’uns 158 milions d’euros, s’hagi reduït gairebé un 5% amb un estalvi aproximat de 8 milions pel nou període d’arrendament del 2024 al 2031.

Addicionalment, i dins del cost total de l’operació, l’ATM es segueix reservant la possibilitat d’exercir l’opció de compra dels esmentats 50 trens per un import final l’any 2031 de 31 milions, moment en el qual els trens ja passarien a ser propietat de l’ATM o de l’operador dels mateixos, previsiblement el Metro de Barcelona.

Les diferents parts implicades en l’operació han manifestat la seva satisfacció per haver pogut arribar a un acord que permeti una reducció del cost total de l’operació, més tenint en compte els avantatges de mobilitat sostenible que el metro aporta.

Imatge Relacionada

Documents relacionats