La nova T-mobilitat de cartró es començarà a vendre gradualment a les màquines de la xarxa aquest dimarts 28 de novembre

La nova T-mobilitat de cartró es començarà a vendre gradualment a les màquines de la xarxa aquest dimarts 28 de novembre

Contingut actualitzat el

El nou format de targeta, sense contacte i recarregable, substituirà progressivament les targetes de cartró de banda magnètica en els títols T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar

T-mobilitat de cartró
Comparteix aquest contingut:

 

  • El canvi de format serà gradual i començarà aquest dimarts en una part de les màquines de la xarxa; el nombre de màquines de venda que faran el pas serà progressiu durant les següents setmanes

Barcelona, 27 de novembre A partir d’aquest dimarts, 28 de novembre, els títols integrats T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar començaran a vendre’s en una part de les màquines d’autovenda de la xarxa en el nou format de T-mobilitat de cartró sense contacte i recarregable. El canvi es produirà de forma gradual a les màquines d’autovenda de metro, FGC, Rodalies i TRAM, que deixaran d’imprimir els bitllets antics amb banda magnètica i només els oferiran amb targetes T-mobilitat. 

El format específic de cartró T-mobilitat no requerirà registre previ i costarà 0,50 €, que es pagaran un sol cop. Una vegada la persona esgoti el títol que compri el primer cop, podrà recarregar aquesta mateixa targeta en qualsevol màquina o a través del seu mòbil.

El nou format, que és anònim i no està vinculat a les dades de la persona que el compra, permetrà la recàrrega d’un títol, és a dir, no podrà contenir diferents títols a la vegada. Un cop s’esgoti el que hi hagi en aquell moment, es podrà canviar i carregar-ne un de diferent. En aquest sentit, permetrà la recàrrega de T-casual, T-grup i T-familiar.

La T-usual, un format de cartró específic

Com a excepció, l’abonament T-usual en cartró T-mobilitat tindrà un disseny específic que requerirà el DNI o el passaport en el moment de la compra, ja que es tracta d’un títol personal i intransferible. En aquest sentit, la targeta per a la T-usual no acceptarà la recàrrega de cap altre tipus de títol de la gamma de títols integrats.

Les targetes antigues es podran seguir utilitzant

D’altra banda, pel que fa a les targetes de cartró antigues amb banda magnètica que ja han estat adquirides, es podran seguir utilitzant fins que aquestes s’esgotin o fins la seva caducitat, fixada el proper 15 de gener, donat que les màquines de validació encara admetran aquest tipus de bitllets.

Els altres títols del sistema (bitllet senzill, títols socials de l'AMB -T-4-, títols propis dels operadors...) continuaran expedint-se amb cartró magnètic a les mateixes màquines d'autovenda, com fins ara.

Algunes funcions de la T-mobilitat han patit una incidència tècnica aquest dilluns

Aquest dilluns, dia 27, els canals digitals de la T-mobilitat han patit una incidència tècnica que ha afectat el funcionament normal dels punts d’atenció, els llocs webs i de les aplicacions mòbils, cosa que ha impedit processar noves altes, comprar la targeta en línia i recarregar títols virtuals (Android) durant unes hores. El problema, detectat al servidor central de la T-mobilitat operat per SocMobilitat, s’ha anat resolent progressivament i a primera hora de la tarda ja havien tornat a la normalitat els serveis a excepció del web de la T-mobilitat.

A hores d’ara, els principals punts d’atenció de la xarxa, les webs i apps de TMB i d’FGC ja funcionen amb normalitat, processen altes i permeten compres de targetes T-mobilitat i recàrregues de títols de transport. L’app T-mobilitat també funciona amb normalitat per a aquelles persones que tenen la seva sessió iniciada.

D’altra banda, la validació amb T-mobilitat no ha patit cap entrebanc, així com tampoc la recàrrega a través de les màquines de la xarxa. En aquest sentit, la majoria de la ciutadania que utilitza la T-mobilitat ha pogut fer els seus trajectes habituals sense imprevistos. A aquell passatge que ha tingut algun problema i que així ho ha manifestat se li ha donat una solució alternativa, des del personal d’estacions o els canals d’atenció.

Tal com preveu el protocol habitual, els equips d’atenció de la T-mobilitat han tramitat personalment els casos d’afectació que han arribat durant el matí, per esbrinar quin problema concret han experimentat, si estava vinculat o no a la incidència i quina solució se’ls hi ha pogut oferir.
 

Documents relacionats