Comparació dels beneficis de compartir scooters amb bicicletes compartides - Observatori de la mobilitat a Catalunya (OMC)

Ruta de navegació

Comparació dels Beneficis de compartir scooters amb bicicletes compartides

17 / 03 / 2021

A l'estudiar l'ús a Singapur, els investigadors de l'MIT i SMART troben que el lloguer de scooters permet una major freqüència d'ús compartit i menys vehicles necessaris.

Si bé els serveis de viatges compartits com Grab, Uber i Gojek s'han convertit en una part omnipresent de la vida, molts països de la regió d'Àsia Pacífic encara no estan convençuts quan es tracta d'micromovilidades com compartir bicicletes i scooters. Si bé la conveniència que ofereixen és excel lent, especialment en aquesta era de Covid-19, quan les persones poden desconfiar de les aglomeracions en els autobusos i trens de metro, hi ha la necessitat d'un coneixement profund d'aquestes noves opcions de transport per ajudar a guiar les polítiques i regulacions.

Un grup de científics de l'Senseable City Lab al MIT i el Grup de Recerca Interdisciplinària de Mobilitat Urbana Futura (FM) en l'Aliança de Recerca i Tecnologia de Singapur-MIT (SMART), l'empresa d'investigació de l'MIT a Singapur, es va proposar comprendre millor el fenomen i informar la formulació de polítiques mitjançant una anàlisi comparativa de les activitats d'ús compartit de bicicletes i scooters a Singapur.

Els investigadors van compartir les seves troballes en un article titulat "Comprendre l'heterogeneïtat espai-temporal de la mobilitat de bicicletes i scooters", publicat a la revista Computers, Environment and Urban Systems. L'estudi es basa en registres d'ús real que contenen la ubicació i l'hora de les sortides i arribades en dues àrees diferents de Singapur.

"Construïm trajectòries històriques dels viatges de bicicletes i scooters i comparem els patrons d'ús dels dos sistemes en l'àrea de Marina Bay i el campus de NUS", diu Rui Zhu, 1 postdoctorat en SMART FM. "Els nostres resultats van mostrar una major freqüència d'ús compartit i una disminució de la mida de la flota per compartir scooters, el que suggereix que funciona millor que compartir bicicletes".

Més específicament, la freqüència d'ús compartit es va incrementar de menys d'una vegada a el dia per compartir bicicletes a més de tres vegades a el dia per compartir scooters, però els investigadors creuen que es pot millorar encara més per crear un servei més rendible.

L'estudi també va trobar que els scooters compartits a Marina Bay amb freqüència es deixaven lluny dels seus espais d'estacionament designats o estacions de càrrega, el que indica un manteniment costós i laboriós, ja que els empleats necessiten recol·lectar i transportar scooters entre estacions de forma contínua . No obstant això, les estadístiques també van mostrar que més de l'28 per cent i el 26 per cent dels viatges van partir i van arribar a llocs que no eren estacions, respectivament, el que suggereix que els usuaris en realitat van utilitzar la majoria dels scooters retornats de manera inadequada.

A més, l'estudi va revelar canvis quantitatius en els viatges al llarg de el temps, les distàncies i la durada, i la influència de l'clima a la demanda de micromovilidades.

Fuente: MIT NEWS