Incorporació de vehicles autònoms a les flotes que realitzen la DUM

Incorporació de vehicles autònoms a les flotes que realitzen la DUM

<p>Molts nous mètodes de transport, com ara <strong>vehicles autònoms</strong> i <strong>drons</strong>, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir <strong>costos de lliurament mes baixos</strong>. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una <strong>persona física realitzant la entrega</strong> (Joerss et al., 2016). S'espera que X2C sigui el futur del lliurament i suposarà una pressió important per a les empreses de transport tradicional, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara.</p> <p>A mesura que <strong>augmenta l’impuls al lliurament a domicili</strong>, la <strong>necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant</strong>. Segons un estudi (Joerss et al, 2016), els vehicles autònoms, inclosos els drons, lliuraran prop del 100% de X2C i el 80% de tots els altres productes. Els missatgers de bicicletes només lliuraran el 2% en el segment de lliurament instantani relativament petit.</p> <p>El lliurament tradicional suposarà la resta de productes, aproximadament un 20%. Les raons de l’<strong>impuls al vehicle autònom</strong> es basen principalment en els <strong>estalvis potencials de costos econòmics</strong> <strong>per a les empreses privades</strong>. Gràcies a les <strong>millores en tecnologia</strong>, el <strong>pas a l’automatització i la digitalització és cada cop més viable</strong> i esdevé realitat. A més, un altre factor que empeny a utilitzar vehicles autònoms és la creixent falta de personal per a operacions de conducció.</p> <p>En alguns països com el <strong>Japó </strong>i el <strong>Perú</strong>, però també a <strong>Europa</strong>, les companyies de transport tenen problemes per cobrir llocs de treball. La reputació de l’ofici de camioner ha caigut, i ha deixat de ser una opció atractiva per als joves a causa de la seva baixa remuneració i la duresa física de la feina.</p> <p>Tot i que la falta de treballadors es concentra més en les operacions a llarga distància, aquesta comença a <strong>afectar també el sector de transport d’última milla</strong>. Seguint endavant en la llista, hi ha pràctiques basades en el <strong>repartiment autònom</strong>. Les diverses opcions d’aquest grup inclouen vehicles autònoms, droids, drons i fins i tot un sistema de telefèric per a distribució.</p>

Molts nous mètodes de transport, com ara vehicles autònoms i drons, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir costos de lliurament mes baixos. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una persona física realitzant la entrega (Joerss et al., 2016). S'espera que X2C sigui el futur del lliurament i suposarà una pressió important per a les empreses de transport tradicional, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara.

A mesura que augmenta l’impuls al lliurament a domicili, la necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant. Segons un estudi (Joerss et al, 2016), els vehicles autònoms, inclosos els drons, lliuraran prop del 100% de X2C i el 80% de tots els altres productes. Els missatgers de bicicletes només lliuraran el 2% en el segment de lliurament instantani relativament petit.

El lliurament tradicional suposarà la resta de productes, aproximadament un 20%. Les raons de l’impuls al vehicle autònom es basen principalment en els estalvis potencials de costos econòmics per a les empreses privades. Gràcies a les millores en tecnologia, el pas a l’automatització i la digitalització és cada cop més viable i esdevé realitat. A més, un altre factor que empeny a utilitzar vehicles autònoms és la creixent falta de personal per a operacions de conducció.

En alguns països com el Japó i el Perú, però també a Europa, les companyies de transport tenen problemes per cobrir llocs de treball. La reputació de l’ofici de camioner ha caigut, i ha deixat de ser una opció atractiva per als joves a causa de la seva baixa remuneració i la duresa física de la feina.

Tot i que la falta de treballadors es concentra més en les operacions a llarga distància, aquesta comença a afectar també el sector de transport d’última milla. Seguint endavant en la llista, hi ha pràctiques basades en el repartiment autònom. Les diverses opcions d’aquest grup inclouen vehicles autònoms, droids, drons i fins i tot un sistema de telefèric per a distribució.

Viabilitat d’implementació: Molt baixa

Pes de cada factor en el moment de tirar endavant la mesura

Baix Mig Alt

Atributs de la mesura

Mitjà de transport Prestació del servei B2B B2C

Agents implicats en la posada en marxa

Transportista Distribuïdor minorista Distribuïdor majorista

Àmbit geogràfic on aplicar la mesura

Alta densitat de població Baixa densitat de població Alta densitat del sector terciari Baixa densitat del sector terciari

Mode de transport

Vehicle autònom

Compatibilitat entre altres mesures