Promoure des del sector públic, l'ús de robots i/o droids autònoms

Promoure des del sector públic, l'ús de robots i/o droids autònoms

<p>Molts nous mètodes de transport, com ara <strong>vehicles autònoms</strong> i <strong>drons</strong>, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir <strong>costos de lliurament mes baixos</strong>. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una persona física realitzant la entrega (Joerss et al., 2016).</p> <p>S'espera que X2C sigui el <strong>futur del lliurament</strong> i suposarà una pressió important per a les <strong>empreses de transport tradicional</strong>, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara. A mesura que <strong>augmenta l’impuls al lliurament a domicili</strong>, la <strong>necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant</strong>.</p> <p>Els <strong>droids de transport</strong> són vehicles <strong>autònoms</strong> reduïts, de mida lleugerament superior a la d’un paquet mitjà, creats per a fer <strong>lliuraments porta a porta</strong>. Estan creats per a utilitzar la vorera més que la calçada per al transport a destí. El motiu pel qual utilitzen aquest espai són les seves reduïdes dimensions i la seva lenta velocitat, que va de 5 a 10 quilòmetres per hora. &nbsp;</p> <p>Tanmateix, aquest mètode&nbsp;afronta diversos reptes, inclosos, entre d'altres, els següents: <strong>condicions atmosfèriques</strong>, <strong>límits de càrrega</strong> i <strong>problemes de privadesa</strong> de sobrevolar cases a poca distància. A causa d’aquests desafiaments, els drons poden no ser tan factibles a llarga distància com creuen algunes persones. Un mètode a curt termini per superar aquests reptes seria utilitzar un <strong>vehicle autònom amb drons de lliurament com a manipuladors de paquets</strong>. Les empreses privades i els serveis públics estan començant a provar droids pels possibles beneficis en els seus lliuraments. Tot i que necessiten supervisió, permetrien un gran estalvi de treballadors.</p> <p>Els impulsors han apuntat que amb <strong>un sol supervisor es podrien gestionar entre 50 i 100 droids</strong>. Els robots naveguen utilitzant una barreja de senyals de geolocalització i reconeixement visual de l’entorn mitjançant múltiples càmeres. En punts en què s’encallin o no sàpiguen quin camí seguir, un operador remot prendria el control del robot a distància.</p>

Molts nous mètodes de transport, com ara vehicles autònoms i drons, s’han unit a la conversa, per tal d’obtenir costos de lliurament mes baixos. Aquest tipus de lliuraments s’han anomenat X2C (Anything to consumer), on no hi ha un una persona física realitzant la entrega (Joerss et al., 2016).

S'espera que X2C sigui el futur del lliurament i suposarà una pressió important per a les empreses de transport tradicional, ja que s'espera que el lliurament de X2C costi molt menys que els preus d’ara. A mesura que augmenta l’impuls al lliurament a domicili, la necessitat d’innovació en el camp del transport continua augmentant.

Els droids de transport són vehicles autònoms reduïts, de mida lleugerament superior a la d’un paquet mitjà, creats per a fer lliuraments porta a porta. Estan creats per a utilitzar la vorera més que la calçada per al transport a destí. El motiu pel qual utilitzen aquest espai són les seves reduïdes dimensions i la seva lenta velocitat, que va de 5 a 10 quilòmetres per hora.  

Tanmateix, aquest mètode afronta diversos reptes, inclosos, entre d'altres, els següents: condicions atmosfèriques, límits de càrrega i problemes de privadesa de sobrevolar cases a poca distància. A causa d’aquests desafiaments, els drons poden no ser tan factibles a llarga distància com creuen algunes persones. Un mètode a curt termini per superar aquests reptes seria utilitzar un vehicle autònom amb drons de lliurament com a manipuladors de paquets. Les empreses privades i els serveis públics estan començant a provar droids pels possibles beneficis en els seus lliuraments. Tot i que necessiten supervisió, permetrien un gran estalvi de treballadors.

Els impulsors han apuntat que amb un sol supervisor es podrien gestionar entre 50 i 100 droids. Els robots naveguen utilitzant una barreja de senyals de geolocalització i reconeixement visual de l’entorn mitjançant múltiples càmeres. En punts en què s’encallin o no sàpiguen quin camí seguir, un operador remot prendria el control del robot a distància.

Viabilitat d’implementació: Baixa

Pes de cada factor en el moment de tirar endavant la mesura

Baix Mig Alt

Atributs de la mesura

Mitjà de transport Prestació del servei Promoció i/o subvenció pública Regulació, normativa i legislació B2B B2C

Agents implicats en la posada en marxa

Administració local Administració supramunicipal Establiment receptor mercaderia Establiment que envia mercaderia Transportista Distribuïdor minorista Distribuïdor majorista

Àmbit geogràfic on aplicar la mesura

Alta densitat de població Baixa densitat de població Alta densitat del sector terciari Baixa densitat del sector terciari

Mode de transport

Droids

Compatibilitat entre altres mesures