Implementar carrils multi ús de càrrega i descàrrega

Implementar carrils multi ús de càrrega i descàrrega

<p>Els <strong>vehicles de mercaderies</strong> fan <strong>enviaments </strong>repartits arreu de les <strong>zones urbanes</strong>. En pocs casos, la <strong>destinació </strong>dels productes té un <strong>emplaçament amb el seu propi punt d’estacionament</strong> per a descàrrega on els <strong>vehicles poden aturar-se</strong> tant de temps com els sigui necessari. Aquests casos majoritàriament tenen a veure amb <strong>grans centres comercials, supermercats</strong> o <strong>grans empreses </strong>habitualment localitzades fora del centre de la ciutat. &nbsp;</p> <p>És per això, que la <strong>gestió de les zones de&nbsp;càrrega i descàrrega a l’espai viari</strong> esdevé una <strong>eina fonamental en la&nbsp;gestió</strong> de la DUM.</p> <p>Una mesura a tenir en compte en aquelles ciutats on es disposi de carrils suficients per a fer-ho, en zones p.e. amb densitats comercial superiors a 10 locals/ha, és la reconversió d'un carril de circulació exclusiu per al trànsit&nbsp;a un carril multiús. Aquest carril tindrà una <strong>regulació específica segons l'horari determinat</strong> i permetrà a <strong>carrers sense zones amb&nbsp;espai disponible en calçada per a la reserva de zones de CiD i/o amb carrils de trànsit infra utilitzats en hores vall</strong>, utilitzar-los com a carrils d'estacionament per a la CiD.&nbsp;</p>

Els vehicles de mercaderies fan enviaments repartits arreu de les zones urbanes. En pocs casos, la destinació dels productes té un emplaçament amb el seu propi punt d’estacionament per a descàrrega on els vehicles poden aturar-se tant de temps com els sigui necessari. Aquests casos majoritàriament tenen a veure amb grans centres comercials, supermercats o grans empreses habitualment localitzades fora del centre de la ciutat.  

És per això, que la gestió de les zones de càrrega i descàrrega a l’espai viari esdevé una eina fonamental en la gestió de la DUM.

Una mesura a tenir en compte en aquelles ciutats on es disposi de carrils suficients per a fer-ho, en zones p.e. amb densitats comercial superiors a 10 locals/ha, és la reconversió d'un carril de circulació exclusiu per al trànsit a un carril multiús. Aquest carril tindrà una regulació específica segons l'horari determinat i permetrà a carrers sense zones amb espai disponible en calçada per a la reserva de zones de CiD i/o amb carrils de trànsit infra utilitzats en hores vall, utilitzar-los com a carrils d'estacionament per a la CiD. 

Estimated feasibility of implementation: Molt alta

Weight of each factor at the time of taking the measure forward

Low Medium High

Measure typology

Regulació, normativa i legislació B2B B2C DUS

Agent involved in the implementation

Administració local Establiment receptor mercaderia Establiment que envia mercaderia

Geographical area where to apply the measure

Alta densitat de població Alta densitat del sector terciari

Transport mode

Camions Furgonetes Vehicle elèctric Bicicletes de càrrega

Compatibility between other measures