Crear noves zones (places) per a realitzar la càrrega i descàrrega

Crear noves zones (places) per a realitzar la càrrega i descàrrega

<p>Els <strong>vehicles de mercaderies</strong> fan <strong>enviaments </strong>repartits arreu de les <strong>zones urbanes</strong>. Ocasionalment, la <strong>destinació </strong>dels productes és un <strong>emplaçament amb el seu propi punt d’estacionament</strong> per a descàrrega on els <strong>vehicles poden aturar-se</strong> tant de temps com els sigui necessari.</p> <p>Aquests casos majoritàriament tenen a veure amb <strong>grans centres comercials</strong> o <strong>grans empreses </strong>habitualment localitzades fora del centre de la ciutat. &nbsp;</p> <p>L'ATM va elaborar una<a href="https://www.atm.cat/documents/20124/69599/20200831-GUIA_zonesCiD.pdf/98257a26-1ace-7c4a-01e1-9d4ee6096808?t=1623061549850" onclick="window.open(this.href, '', 'resizable=no,status=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,fullscreen=no,scrollbars=no,dependent=no'); return false;">&nbsp;<strong>guia de recomenacions bàsiques sobre les zones de càrrega i descàrrega de mercaderies a nivell local.</strong></a>&nbsp;Aquest document pretén <strong>aportar elements de reflexió i recomanacions a responsables municipals en matèria de zones de CiD</strong>: la seva morfologia, ubicació, dimensionament, senyalització i control, a fi que es puguin prendre decisions equilibrades entre les dues lògiques en conflicte: la pública i la privada. Aquesta Guia pretén omplir un buit en el bagatge d’instruments de coneixement a disposició de responsables tècnics municipals en matèria de mobilitat i d’ordenació de l’espai públic doncs hi ha una molt escassa biblioteca de referència en aquesta matèria.</p> <p>La <strong>gestió de la càrrega i descàrrega a l’espai viari</strong> esdevé una <strong>eina recomanada de gestió</strong> de la DUM en els següents casos: <strong>zones reservades</strong> per a la <strong>distribució de mercaderies</strong>.</p> <p><strong>Restriccions</strong></p> <ul> <li>Densitat comercial superior a 10 locals/ha</li> <li>Densitat residencial superior a 50 habitants/ha</li> <li>Amb espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones Zones de vianants o espais no motoritzats.</li> </ul> <p><strong>Restriccions</strong></p> <ul> <li>Densitat comercial superior a 10 locals/ha.</li> <li>En zones de vianants o espais no motoritzats Zones d’aparcament mixtes.</li> </ul> <p><strong>Restriccions</strong></p> <ul> <li>Densitat comercial superior a 15 locals/ha.</li> <li>Densitat residencial superior a 100 habitants/ha.</li> <li>Amb espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones.</li> </ul> <p><strong>&nbsp; &nbsp; Carrils multiús</strong></p> <ul> <li>Densitat comercial superior a 10 locals/ha.</li> <li>Sense espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones.</li> <li>Amb disponibilitat de carrils de trànsit infra utilitzats en hores vall.</li> </ul>

Els vehicles de mercaderies fan enviaments repartits arreu de les zones urbanes. Ocasionalment, la destinació dels productes és un emplaçament amb el seu propi punt d’estacionament per a descàrrega on els vehicles poden aturar-se tant de temps com els sigui necessari.

Aquests casos majoritàriament tenen a veure amb grans centres comercials o grans empreses habitualment localitzades fora del centre de la ciutat.  

L'ATM va elaborar una guia de recomenacions bàsiques sobre les zones de càrrega i descàrrega de mercaderies a nivell local. Aquest document pretén aportar elements de reflexió i recomanacions a responsables municipals en matèria de zones de CiD: la seva morfologia, ubicació, dimensionament, senyalització i control, a fi que es puguin prendre decisions equilibrades entre les dues lògiques en conflicte: la pública i la privada. Aquesta Guia pretén omplir un buit en el bagatge d’instruments de coneixement a disposició de responsables tècnics municipals en matèria de mobilitat i d’ordenació de l’espai públic doncs hi ha una molt escassa biblioteca de referència en aquesta matèria.

La gestió de la càrrega i descàrrega a l’espai viari esdevé una eina recomanada de gestió de la DUM en els següents casos: zones reservades per a la distribució de mercaderies.

Restriccions

  • Densitat comercial superior a 10 locals/ha
  • Densitat residencial superior a 50 habitants/ha
  • Amb espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones Zones de vianants o espais no motoritzats.

Restriccions

  • Densitat comercial superior a 10 locals/ha.
  • En zones de vianants o espais no motoritzats Zones d’aparcament mixtes.

Restriccions

  • Densitat comercial superior a 15 locals/ha.
  • Densitat residencial superior a 100 habitants/ha.
  • Amb espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones.

    Carrils multiús

  • Densitat comercial superior a 10 locals/ha.
  • Sense espai disponible en calçada per a la reserva d’aquestes zones.
  • Amb disponibilitat de carrils de trànsit infra utilitzats en hores vall.

Viabilitat d’implementació: Molt alta

Pes de cada factor en el moment de tirar endavant la mesura

Baix Mig Alt

Atributs de la mesura

Regulació, normativa i legislació B2B B2C DUS

Agents implicats en la posada en marxa

Administració local Establiment receptor mercaderia Establiment que envia mercaderia

Àmbit geogràfic on aplicar la mesura

Alta densitat de població Baixa densitat de població Alta densitat del sector terciari Baixa densitat del sector terciari

Mode de transport

Camions Furgonetes Vehicle elèctric Bicicletes de càrrega

Compatibilitat entre altres mesures