Regular digitalment les zones d’estacionament a través d’un APP

Regular digitalment les zones d’estacionament a través d’un APP

<p>Els vehicles de mercaderies fan enviaments repartits arreu de les zones urbanes. La gestió de la càrrega i descàrrega a l’espai viari esdevé una eina recomanada de gestió de la DUM a les zones reservades per a la distribució de mercaderies.</p> <p>Els ens locals poden a la vegada <strong>digitalitzar aquestes zones i regular-les a través de solucions tecnològiques com són: les aplicacions mòbils</strong>, per a gestionar i planificar d'una manera més eficient. Aquesta tipologia de tecnologia permet informar de la localització de les zones DUM d'una manera senzilla, gràcies als seus sistemes de geolocalització i en alguns casos, fins i tot, pot informar de la previsió d'ocupació a les potencials persones usuàries, a través de l’anàlisi del big data que genera.</p> <p>El gestor de les dades, normalment l’ajuntament, també pot consultar i analitzar totes les operacions realitzades i les dades dels vehicles que les han utilitzat, ja que en la majoria de casos, hi ha un registre a través d'una base de dades pròpia. Així com, a través d'un software específic, permet, als vigilants d'aquestes zones, tenir constància de la indisciplina, per si s'escau, imposar les sancions corresponents, fent més eficient els desplaçaments a l'hora de realitzar la inspecció.</p> <p>El sistema també permet en alguns casos, una regulació diferent segons la tipologia de vehicle o servei que prestarà a cada zona, així com canviar aquesta normativa en funció del dia durant la setmana o en casos especials, com serien dies d'alta contaminació on si es desitgés es podria limitar l'ús de les zones a vehicles amb combustibles nets.</p> <p>Addicionalment, l'ús d'aquestes tecnologies permet també a l'administració, gestionar excepcions puntuals si s'escau, per tal d'utilitzar per altres agents, aquestes zones i cobrir les necessitats puntuals d'agents fora del mon de la logística urbana.</p> <p>A Barcelona, SPRO va substituir&nbsp;l'antiga app areaDUM, que tenia 170.000 usuaris inscrits i que s'utilitzava per gestionar l'estacionament a les places de càrrega i descàrrega de Barcelona ciutat, i presenta una usabilitat més àgil així com la possibilitat de rebre alertes personalitzades, entre altres funcionalitats.</p>

Els vehicles de mercaderies fan enviaments repartits arreu de les zones urbanes. La gestió de la càrrega i descàrrega a l’espai viari esdevé una eina recomanada de gestió de la DUM a les zones reservades per a la distribució de mercaderies.

Els ens locals poden a la vegada digitalitzar aquestes zones i regular-les a través de solucions tecnològiques com són: les aplicacions mòbils, per a gestionar i planificar d'una manera més eficient. Aquesta tipologia de tecnologia permet informar de la localització de les zones DUM d'una manera senzilla, gràcies als seus sistemes de geolocalització i en alguns casos, fins i tot, pot informar de la previsió d'ocupació a les potencials persones usuàries, a través de l’anàlisi del big data que genera.

El gestor de les dades, normalment l’ajuntament, també pot consultar i analitzar totes les operacions realitzades i les dades dels vehicles que les han utilitzat, ja que en la majoria de casos, hi ha un registre a través d'una base de dades pròpia. Així com, a través d'un software específic, permet, als vigilants d'aquestes zones, tenir constància de la indisciplina, per si s'escau, imposar les sancions corresponents, fent més eficient els desplaçaments a l'hora de realitzar la inspecció.

El sistema també permet en alguns casos, una regulació diferent segons la tipologia de vehicle o servei que prestarà a cada zona, així com canviar aquesta normativa en funció del dia durant la setmana o en casos especials, com serien dies d'alta contaminació on si es desitgés es podria limitar l'ús de les zones a vehicles amb combustibles nets.

Addicionalment, l'ús d'aquestes tecnologies permet també a l'administració, gestionar excepcions puntuals si s'escau, per tal d'utilitzar per altres agents, aquestes zones i cobrir les necessitats puntuals d'agents fora del mon de la logística urbana.

A Barcelona, SPRO va substituir l'antiga app areaDUM, que tenia 170.000 usuaris inscrits i que s'utilitzava per gestionar l'estacionament a les places de càrrega i descàrrega de Barcelona ciutat, i presenta una usabilitat més àgil així com la possibilitat de rebre alertes personalitzades, entre altres funcionalitats.

Estimated feasibility of implementation: Moderada

Weight of each factor at the time of taking the measure forward

Low Medium High

Measure typology

Estratègia logística Planejament Regulació, normativa i legislació B2B B2C DUS

Agent involved in the implementation

Administració local Administració supramunicipal

Geographical area where to apply the measure

Alta densitat del sector terciari Baixa densitat del sector terciari

Transport mode

Camions Furgonetes Vehicle elèctric

Compatibility between other measures