L’ATM ha compensat prop de 200.000 títols de transport afectats per l’estat d’alarma de la primavera 2020

L’ATM ha compensat prop de 200.000 títols de transport afectats per l’estat d’alarma de la primavera 2020

Content updated on

• Les compensacions pels viatges perduts durant la primera onada de la pandèmia covid-19 s’han fet al llarg de 6 mesos, majoritàriament durant juliol i setembre.

Fotografia de Recupera els teus viatges
Share this:

  • El termini obert per a la compensació de les T-jove afectades per les restriccions d’assistència presencial a les universitats de la passada tardor finalitza el proper 31 de gener.

L’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona va engegar el passat 1 de juliol el procés compensatori d’aquells títols de transport públic amb limitació temporal que no van poder ser utilitzats durant l’estat d’alarma del passat mes de març. Fins el 31 de desembre, s’han comptabilitzat 196.411 compensacions realitzades: 165.430 de les quals s’han fet a través de l’operativa de validació (perllongament automàtic de la caducitat dels títols en validar-los a qualsevol punt del sistema) i altres 30.981 s’han fet via formulari ATM (compensacions.atm.cat).

El valor econòmic de les compensacions fetes a aquestes gairebé 200.000 persones usuàries s’eleva a 4.900.000 €, resultant-ne un import mig compensat per cada sol·licitant de 25 euros.

En curs el procés de compensació de T-jove

Fins el 31 de gener del 2021, els estudiants universitaris amb una T-jove validada abans del 16 d’octubre -i que per tant caducarà com a tard el 12 de gener del 2021-, poden sol·licitar a l’ATM la compensació dels dies lectius en què no han pogut utilitzar el títol per les restriccions aplicades pel Procicat. Des de l’inici d’aquest segon procés compensatori el passat 26 de novembre, s’han rebut més d’11.000 sol·licituds de compensació.

A més de la pàgina web, les persones usuàries disposen d’una centraleta per als dubtes específics dels casos de compensacions fins el 31 de gener, al telèfon 93 120 53 30 (dilluns a divendres no festius, de 9 a 21h). En qualsevol cas, el sistema impulsat per l’ATM ha evitat qualsevol consulta o gestió presencial als punts d’atenció de la xarxa.

Documents relacionats