Sensibilització comerç electrònic

Sensibilització comerç electrònic

Content updated on

Quan comprem a través d’internet, estem assumint uns costos ambientals dels que sovint no en som conscients. Per això, l’ATM i el Departament de Territori i Sostenibilitat llancen aquesta campanya per tal de promoure un comportament responsable també en el comerç electrònic. En els darrers anys, la importància del comerç electrònic ha augmentat notablement, i amb la situació generada per la covid-19 encara s’ha incrementat més, amb el conseqüent impacte negatiu en la qualitat de l’aire. Abans de la pandèmia, a Catalunya el ritme de creixement del comerç electrònic era d’entre un 20 i un 25% anual, amb un volum de 53 milions de compres que comportava al voltant de 39 milions de desplaçaments, dels quals 9 milions eren innecessaris, és a dir, retorns o absència del receptor. A Catalunya, cada segon es fan 3 lliuraments. Tota aquesta logística suposen 400.000 tones/any de C02 i 1.700 tones de NOx. O el que és el mateix: per compensar aquestes emissions, 1.500.000 persones haurien de deixar d’utilitzar el cotxe i fer servir la bicicleta pels seus desplaçaments dins de la ciutat durant tot un any.

Visual de campanya: Sensibilització comerç electrònic
Visual de campanya: Sensibilització comerç electrònic | ATM
Share this:

Audio Wedge

Download

Elements de la campanya